Jeppesen/Jeppesen Navigation Charts

Jeppesen 항공 용어 사전 Definitions (34)

해브어굿원 2023. 5. 29. 13:52
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    • Obstruction Clearance Limit (OCL) : Approach 시 또는 missed approach 시 규정된 minimum vertical clearance를 유지할 수 없는 aerodrome elevation 위의 height. 
    • Operational Control : 항공기의 안전과 비행의 규칙성 및 효율성을 위한 비행의 개시, 지속, 전환 또는 종료에 대한 당국의 통제.
    • Operator : 항공기 운항에 종사하거나 또는 종사하고자 하는 개인이나 단체 또는 기업. 
    • Pilot Controlled lighting (PCL) (USA) : (다른 주에 대해서는 Air Traffic Control Rules and Procedures를 참조.) Lighting의 무선 제어는 lights를 공중에서 제어할 수 있음을 제공하는 공항에서 항공기의 microphone을 조정하여 사용할 수 있음. 제어 시스템(control system)은 7, 5 및/또는 3번의 microphone 클릭에 반응하는 3단계 제어로 구성됨. 3단계 및 2단계 조명 설비는 강도를 변경할 수 있음. 모든 lighting은 15분 동안 켜짐(mike를 5회 또는 3회 누르면 꺼질 수 있는 1단계 및 2단계 REIL은 제외). 처음에는 항상 mike를 7번 누르는 것이 좋음. 이렇게 하면 모든 control 가능한 light들이 가용한 최대 강도로 켜짐. 그런 다음 원하는 경우 light 조정이 가능한 곳에서 mike를 5회 및/또는 3회 눌러 강도를 낮추는(또는 REIL을 끄거나) 등 조정이 가능함. 이렇게 승인된 lighting system은 아래 표시된 대로 mike를 눌러 활성화시킬 수 있음:

 동일한 주파수를 사용하는 공항의 근접성 때문에 무선으로 제어되는 lighting receiver는 낮은 감도로 설정될 수 있으며, 이 경우 항공기가 시스템을 활성화하기 위해서 상대적으로 가까이 있어야 함. 따라서 lights가 켜져 있는 경우에도 착륙 예정 공항 상공을 비행할 때 또는 approach의 final segment에 진입하기 직전에 항상 mike key를 사용해야 함. 이렇게 하면 항공기가 시스템을 작동시킬 수 있을 정도로 충분히 근접해 있을 수 있고 15분간의 조명 시간을 사용할 수 있음. 

 

  • Pilot-In-Command (PIC) : 비행 중, 항공기의 운항 및 안전에 대해 책임이 있는 조종사.
  • Pitch Point : Departure procedure 또는 지상 기반 저고도 항법 구조에서 고고도 waypoint system으로의 전환점(transition point) 역할을 하는 fix/waypoint.
  • Point-In-Space Approach (PinS) : Poin-in-space approach는 헬리콥터 전용으로 설계된 basic GNSS 비정밀 접근 절차를 기반으로 함. PinS는 장애물을 보고 피하기 위해 적절한 시각적 조건(visual condition)에서 시각적 기동(visual manoeuvring)을 사용하여 후속 비행 기동 또는 접근 및 착륙을 허용하도록 위치한 reference point와 정렬됨.
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      • Obstruction Clearance Limit (OCL) : The height above aerodrome elevation below which the minimum prescribed vertical clearance cannot be maintained either on approach or in the event of a missed approach. 
      • Operational Control : The exercise of authority over the initiation, continuation, diversion or termination of a flight in the interest of the safety of the aircraft and the regularity and efficiency of the flight. 
      • Operator : A person, organization or enterprise engaged in or offering to engage in an aircraft operation. 
      • Pilot Controlled Lighting (PCL) (USA) : (For other states see Air Traffic Control Rules and Procdures.) Radio control of lighting is available at selected airports to provide airborne control of lights by keying the aircraft's microphone. The control system consists of a 3-step control responsive to 7, 5 and/or 3 microphone clicks. The 3-step and 2-step lighting facilities can be altered in intensity. All lighting is illuminated for a period of 15 min (except for 1-step and 2-step REILs which may be turned off by keying the mike 5 or 3 times, respectively). Suggested use is to always initially key the mike 7 times; this assures that all controlled lights are turned on to the maximum available intensity. If desired, adjustment can then be made, where the capability is provided, to a lower intensity (or the REIL turned off) by keying the mike 5 and/or three times. Approved lighting systems may be activated by keying the mike as indicated below:

 Due to the close proximity of airports using the same frequency, radio controlled lighting receivers may be set at a low sensitivity requiring the aircraft to be relatively close to activate the system. Consequently, even when lights are on, always key mike as directed when overflying an airport of intended landing or just prior to entering the final segment of an approach. This will assure the aircraft is close enough to activate the system and a full 15 min lighting duration is available.

 

  • Pilot-In-Command (PIC) : The pilot responsible for the operation and safety of the aircraft during flight time.
  • Pitch Point : A fix/waypoint that serves as a transition point from a departure procedure or the low altitude ground-based navigation structure into the high altitude waypoint system. 
  • Point-In-Space Approach (PinS) : The point-in-space approach is based on a basic GNSS non-precision approach procedure designed for helicopters only. It is aligned with a reference point located to permit subsequent flight manoeuvring or approach and landing using visual manoeuvring in adequate visual conditions to see and avoid obstacles. 

※ Introduction To Jeppesen Navigation Charts For Air Carrier Operations (5 AUG 22) 해석

 

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