Jeppesen/Jeppesen Navigation Charts

Jeppesen 항공 용어 사전 Definitions (35)

해브어굿원 2023. 6. 5. 17:06
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    • Point-In-Space Reference Point (PRP) : MAPI의 위도 및 경도로 식별되는 point-in-space approach에 대한 기준점.
    • Precision Approach (PA) Procedure : [Instrument Approach Procedure (IAP) 참조]
    • Precision Approach Radar (PAR) : Final approach 중 명목상의 접근 경로에 상대적인 lateral 및 vertical deviation과 touchdown에 상대적인 범위에서 항공기의 위치를 결정하는 데 사용되는 기본 레이더 장비. [참조 : precision approach radar는 항공기 조종사가 접근에서 착륙으로의 마지막 단계 동안 무선 통신에 의해 guidnace를 제공받을 수 있도록 지정됨.]
    • Precision Object Free Zone (POFZ) (FAA) : Runway threshold, threshold elevation에서 시작하여 extended runway centerline에 진입하는 영역(area) 위의 공역의 체적(volume). 표준(standard) POFZ는 길이 200ft(60m), 폭 800ft(240m) 임. POFZ는 vertical guided final approach 중인 항공기가 runway threshold에서 2NM 이내에 있고, reported ceiling이 250ft 미만 및/또는 시정(visibility)이 3/4SM 미만(또는 runway visual range가 4,000ft 이하)인 경우에는 반드시 clear 상태여야 함. Taxiway에서 runway clearance를 기다리는 항공기의 날개가 POFZ를 침범하더라도 POFZ는 clear 상태인 것으로 간주됨. 그러나 동체나 꼬리는 POFZ를 침범할 수 없음. Approach 중인 항공기의 경우, taxiing/주기 중인 항공기나 차량이 POFZ를 벗어나 있지 않은 경우, ATC는 approach 중인 항공기에게 위반 항공기/차량의 위치에 대한 조언을 제공함. 이 경우 approach 중인 항공기의 조종사는 approach를 계속할지 중단할지 결정해야 함. Reported ceiling이 800ft 미만이거나 시정이 2SM 미만인 경우 departing aircraft는 다음을 수행해야 함. 운영 중인 ATCT가 있을 경우, ATC의 지시에 따라 ILS hold line을 유지해야 함. 운영 중인 ATCT가 없을 때는, ILS hold line을 준수하고 runway threshold의 2NM 이내에서 approach 하는 항공기가 있는 경우 position으로 taxi 하지 않고 이륙하지 말아야 함. 
    • Pre-Departure Clearance (PDC) : 항공기에 적절히 장착된 ACARS를 통해 cockpit으로 전달하거나 pilot pickup을 위해 gate printer로 전달하기 위해 FAA에서 사용자 네트워크 컴퓨터로 ATC departure clearance를 전달하는 자동화된 Clearance Delivery system임.
    • Pressure Altitude : 표준 대기의 압력에 해당하는 고도로 표현되는 대기압. 
    • Prevailing Visibility : "visibility"의 정의에 따라 관측된 최대 시정 값으로, 최소한 수평원의 절반 또는 aerodrome 표면의 절반 이상 내에서 가장 멀리 볼 수 있는 시정. 이러한 영역은 연속적이거나 비연속적인 sector로 구성될 수 있음. [참조 : 이 값은 사람으로부터 및/또는 계기 시스템을 통해 얻어질 수 있음. 계기 시스템이 설치되면 prevailing visibility의 측정을 더욱 정확하게 얻어낼 수 있음.]
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    •  Point-In-Space Reference Point (PRP) : Reference point for the point-in-space approach as identified by the latitude and longitude of the MAPI.
    • Precision Approach (PA) Procedure : [see Instrument Approach Procedure (IAP)]
    • Precision Approach Radar (PAR) : Primary radar equipment used to determine the position of an aircraft during final approach, in terms of lateral and vertical deviations relative to a nominal approach path, and in range relative to touchdown. [Note : Precision approach radars are designated to enable pilots of aircraft to be given guidance by radio communication during the final stages of the approach to land.]
    • Precision Object Free Zone (POFZ) (FAA) : A volume of airspace above an area beginning at the runway threshold, at the threshold elevation, and entered on the extended runway centerline. The standard POFZ is 200ft(60m) long and 800ft(240m) wide. The POFZ must be kept clear when an aircraft on a vertically guided final approach is within two nautical miles(NM) of the runway threshold and the reported ceiling is below 250ft and/or visibility less than 3/4 statute miles(SM) (or runway visual range below 4,000ft). The POFZ is considered clear even if the wing of the aircraft holding on a taxiway waiting for runway clearance penetrates the POFZ; however, neither the fuselage nor the tail may infringe on the POFZ. For approaching aircraft, in the event that a taxiing/parked aircraft or vehicle is not clear of the POFZ, air traffic control will provide advisories to the approaching aircraft regarding the position of the offending aircraft/vehicle. In this case the pilot of the approaching aircraft must decide to continue or abort the approach. When the reported ceiling is below 800ft or visibility less than 2SM, departing aircraft must do the following. When there is an air traffic control tower(ATCT) in operation, plan to hold at the ILS hold line and hold as directed by air traffic control. When there is no operating ATCT, honor the ILS hold line and do not taxi into position and take-off if there is an approaching aircraft within 2NM of the runway threshold. 
    • Pre-Departure Clearance (PDC) : An automated Clearance Delivery system relaying ATC departure clearance from the FAA to the user network computer for subsequent delivery to the cockpit via ACARS(Airline/Aviation VHF data link) where aircraft are appropriately equipped, or to gate printers for pilot pickup. 
    • Pressure Altitude : An atmospheric pressure expressed in terms of altitude which corresponds to that pressure in the Standard Atmosphere.
    • Prevailing Visibility : The greatest visibility value, observed in accordance with the definition "visibility", which is reached within at least half the horizon circle or within at least half of the surface of the aerodrome. These areas could comprise contiguous or non-contiguous sectors. [Note : This value may be assessed by human observation and/or instrumented systems. When instruments are installed, they are used to obtain the best estimate of the prevailing visibility.]

※ Introduction To Jeppesen Navigation Charts For Air Carrier Operations (5 AUG 22) 해석

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