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- Minimum Enroute IFR Altitude (MEA) : Radio fixes 또는 waypoints 사이에 obstacle clearance requirements를 충족하며 radio fixes 또는 waypoints 사이에 navigational signal coverage(항법 신호 통달 범위)를 보장하는 가장 낮게 발행된 고도. MEA는 airway(항로), segment(구간), area navigation low or high route 또는 airway, segement나 route를 정의하는 radio fixes 혹은 waypoints 사이 direct route의 전체 width(폭)에 적용됨.
- Minimum Fuel : 항공기의 연료가 거의 없거나 더 이상의 지연을 받아들일 수 없는 연료 공급 상태를 나타내기 위해 사용하는 용어. [* Note : 이 상태는 비상상태가 아니라 단지 더 이상의 지연이 발생하면 비상 상태가 발생할 수 있는 상태를 말함.]
- Minimum IFR Altitude (USA) : 규정에 정한 IFR operation을 위한 최저 고도로 airways, routes 및 표준 계기 접근 절차 등을 위해 항공 차트에 발행됨. 미국 내에서 적용 가능한 최저 고도가 규정되지 않은 경우 다음과 같은 minimum IFR altitude가 적용됨.
a. 산악 지역 : 비행하는 항로로부터 수평거리 4NM 이내에 가장 높은 장애물로부터 2,000ft 분리.
b. 비산악 지역 : 비행하는 항로로부터 수평거리 4NM 이내에 가장 높은 장애물로부터 1,000ft 분리.
c. 별도로 관리자가 승인하거나 ATC가 지정한 경우.
- Minimum Obstruction Clearance Altitude (MOCA) : 전 항로 구간(entire route segment)에서 obstacle clearance requirements를 충족하는 VOR airways, off airway routes 또는 route segment, 그리고 미국에서 VOR의 22NM 이내에서만 navigational signal coverage(무선 항법 신호 통달 범위)를 보장하는 radio fixes 사이에 발행된 최저 고도.
- Minimum Off-Route Altitude (MORA) : MORA는 Jeppesen에서 사용되는 고도. MORA는 radio fix reporting 또는 route segment를 정의하는 mileage break를 초과하는 10NM 반경을 포함하여 route centerline 양쪽에 10NM의 obstacle clearance를 제공. 지형 및 인공 구조물 clearance는 Grid MORA를 참조.
- Minimum Reception Altitude (MRA) : Intersection(교차로)가 결정되는 곳에서 가장 낮은 고도.
- Minimum Safe/Sector Altitude (MSA) (FAA) : 계기 차트(instrument chart)에 표시된 고도이며, MSA가 예측되는 항법 시설에서 반경 25NM 내 1,000ft obstacle clearance를 제공하는 minimum safe altitude로 나타남. 만일 반경 제한이 25NM이 아닌 경우, 차트에 표시됨. 이 고도는 비상시에만 사용할 수 있는 고도이며, 반드시 항법 시설 신호의 수신을 보장하는 것은 아님. MSA를 sector별로 나누고 sector 별로 다른 고도를 가지는 경우, 이러한 sector의 고도를 "minimum sector altitudes"라고 함.
- Minimum Sector Altitude (MSA) (ICAO) : 무선 항법 보조 장치 중심의 반경 46km (25NM) 범위 내에 있는 구역 내에 위치한 모든 물체 위로 300m(1,000ft)의 clearance를 제공하는 가장 낮은 고도.
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- Minimum Enroute IFR Altitude (MEA) : The lowest published altitude between radio fixes or waypoints that meets obstacle clearance requirements between those fixes or waypoints and in many countries assures acceptable navigational siganl coverage. The MEA applies to the entire width of the airway, segment, area navigation low or high route or ohter direct route between the radio fixes or waypoints defining the airway, segment or route.
- Minimum Fuel : The term used to describe a situation in which an aircraft's fuel supply has reached a state where little or no delay can be accepted. [* Note : This is not an emergency situation but merely indicates that an emergency situation is possible, should any undue delay occur.]
- Minimum IFR Altitude (USA) : Minimum altitudes for IFR operations are published on aeronautical charts for airways, routes, and for standard instrument approach procedures. Within the USA, if no applicable minimum altitude is prescribed the following minimum IFR altitudes apply.
a. In designated mountainous areas, 2,000ft above the highest obstacle within a horizontal distance of 4NM from the course to be flown; or
b. Other than mountainous areas, 1,000ft above the highest obstacle within a horizontal distance of 4NM from the course to be flown; or
c. As otherwise authorized by the Administrator or assigned by ATC.
- Minimum Obstruction Clearance Altitude (MOCA) : The lowest published altitude in effect between radio fixes on VOR airways, off airway routes, or route segments which meets obstacle clearance requirements for the entire route segment and in the USA assures acceptable navigational signal coverage only within 22NM of a VOR.
- Minimum Off-Route Altitude (MORA) : This is an altitude derived by Jeppesen. The MORA provides know obstruction clearance 10NM either side of the route centerline including a 10NM radius beyond the radio fix reporting or mileage break defining the route segment. For terrain and man-made structure clearance refer to Grid MORA.
- Minimum Reception Altitude (MRA) : The lowest altitude at which an intersection can be determined.
- Minimum Safe/Sector Altitude (MSA) (FAA) : Altitude depicted on an instrument chart and identified as the minimum safe altitude which provides 1,000ft of obstacle clearance within a 25NM radius from the navigational facility upon which the MSA is predicated. If the radius limit is other than 25NM, it is stated. This altitude is for EMERGENCY USE ONLY and does not necessarily guarantee navaid reception. When the MSA is divided into sectors, with each sector a different altitude, the altitudes in these sectors are referred to as "minimum sector altitudes".
- Minimum Sector Altitude (MSA) (ICAO) : The lowest altitude which may be used which will provide a minimum clearance of 300m(1,000ft) above all objects located in an area contained within a sector of a circle of 46km (25NM) radius centered on a radio aid to navigation.
※ Introduction To Jeppesen Navigation Charts For Air Carrier Operations (5 AUG 22) 해석
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