Jeppesen/Jeppesen Navigation Charts

Jeppesen 항공 용어 사전 Definitions (28)

해브어굿원 2023. 4. 14. 23:57
반응형
    • International Airways Volcano Watch (IAVW) : 항공기에 영향을 미칠 대기 중의 화산재를 모니터링하고 경고를 제공하기 위한 국제적인 준비. 

- Note : IAVW는 각 주에서 제공하는 관측 source 및 network에서 파생된 정보를 사용하여 항공 및 비항공 운영 단위의 협력을 기반으로 함. 이 관측은 ICAO가 다른 관련 국제기구의 협력과 함께 조정함. 

  • International Civil Aviation Organization (ICAO) : 국제 항공 운항의 원칙과 기술을 발전하고 국제 민간 항공 운송의 계획과 발전을 촉진하는 것을 목표로 하는 UN의 전문 기관. 
  • Land And Hold Short Operations (LAHSO) : 착륙하는 항공기가 교차하는 활주로/유도로 또는 이것 이외의 지정된 hold short point에서 관제사가 hold short 하라는 지시를 할 때, 동시 이·착륙 및/또는 동시 착륙을 포함하는 운영. 만약 조종사는 hold short clearance를 받지 못했다면 즉시 관제사에게 알려야 함. 
  • Landing Area : 항공기의 이·착륙을 위한 이동 지역의 한 부분. 
  • Landing Distance Available (LDA) (ICAO) : 비행기 착륙의 지상 활주를 위해 가용하고 적합하다고 공시된 활주로 길이.
  • Lateral Navigation (LNAV) : 현재 GPS만으로 수행되는 approach 방식과 동일한 수준의 서비스를 제공함. LNAV minimum은 다음 항법 시스템을 지원함: navigation solution이 수직 항법 정보를 지원하지 않는 경우의 WAAS 및 GPS/GNSS approach를 올바르게 수행할 수 있는 GPS 항법 시스템.
  • Lateral Navigation / Vertical Navigation (LNAV/VNAV) : LNAV/VNAV는 일반적으로 인증된 Baro-VNAV approach에서 제공되지만, precision approach 또는 LPV보다 큰 lateral 및 vertical 무결성 제한(integrity limits)이 있는 vertical guidance를 사용해 RNAV IAP를 수용하기 위해 개발된 APV minimum을 식별함. LNAV는 Lateral Navigation의 약자이고, VNAV는 Vertical Navigation의 약자임. GPS approach를 지원하는 장비가 설치되어 있고 barometric VNAV로 approach를 할 수 있다는 승인이 있는 AFM의 내용과 함께, 혹은 항공기가 LNAV/VNAV approach를 지원하는 것으로 입증된 경우 이러한 minimum으로 비행할 수 있음. 여기에는 Class 2, 3 및 4 TSO-C146 WAAS 장비가 포함됨. LNAV/VNAV minimum을 사용하는 항공기는 위성 또는 approach 방식으로 승인된 VNAV system을 기반으로 내부적으로 생성된 descent path를 통해 착륙할 때까지 강하함. 신호가 "precision" 또는 LPV integrity를 지원하지 않는 경우 WAAS 장비가 이 작동 모드로 되돌아갈 수 있음.
반응형

    • International Airways Volcano Watch (IAVW) : International arrangements for monitoring and providing warnings to aircraft of volcanic ash in the atmosphere.

- Note : The IAVW is based on the co-operation of aviation and non-aviation operational units using information derived from observing sources and networks that are provided by States. The watch is coordinated by ICAO with the co-operation of other concerned international organizations.

  • International Civil Aviation Organization (ICAO) : A specialized agency of the United Nations whose objective is to develop the principles and techniques of international air navigation and to foster planning and development of international civil air transport. 
  • Land And Hold Short Operations (LAHSO) : Operations which include simultaneous take-offs and landings and/or simultaneous landings when a landing aircraft is able and is instructed by the controller to hold short of the intersecting runway / taxiway or designated hold short point. Pilots are expected to promptly inform the controller if the hold short clearance cannnot be accepted.
  • Landing Area : That part of a movement area intended for the landing or take-off of aircraft.
  • Landing Distance Available (LDA) (ICAO) : The length of runway which is declared available and suitable for the ground run of an airplane landing.
  • Lateral Navigation (LNAV) : Provides the same level of service as the present GPS standalone approaches. LNAV minimums support the following navigation systems: WAAS, when the navigation solution will not support vertical navigation; and, GPS navigation systems which are presently authorized to conduct GPS/GNSS approaches.
  • Lateral Navigation / Vertical Navigation (LNAV/VNAV) : Identifies APV minimums developed to accommodate an RNAV IAP with vertical guidance, usually provided by approach certified Baro-VNAV, but with lateral and vertical integrity limits larger than a precision approach or LPV. LNAV stands for Lateral Navigation; VNAV stands for Vertical Navigation. These minimums can be flown by aircraft with a statement in the Aircraft Flight Manual(AFM) that the installed equipment supports GPS approaches and has an approach-approved barometric VNAV, or if the aircraft has been demonstrated to support LNAV/VNAV approaches. This includes Class 2, 3, and 4 TSO-C146 WAAS equipment. Aircraft using LNAV/VNAV minimums will descend to landing via an internally generated descent path based on satellite or other approach approved VNAV system. WAAS equipment may revert to this mode of operation when the signal does not support "precision" or LPV integrity.

※ Introduction To Jeppesen Navigation Charts For Air Carrier Operations (5 AUG 22) 해석

반응형