Jeppesen/Jeppesen Navigation Charts

Jeppesen 항공 용어 사전 Definitions (29)

해브어굿원 2023. 4. 19. 00:30
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    • Level : 비행 중인 항공기의 수직 위치에 관련되는 일반적인 용어로써 고도, 높이, 또는 비행고도 등 여러 가지 의미를 가짐.
    • Local Airport Advisory (LAA) : 관제탑(control tower)이 운영되지 않는 공항에서 FSS 또는 군에 의해 제공되는 업무(service). 이 업무는 도착 또는 출발하는 항공기에게 풍향 및 풍속, 이용 가능한 활주로, 고도계 수정치, 교통 정보, 활주로 상태, 공항 유도로와 장주, 승인된 계기 접근 절차 등을 제공함. 이 같은 정보는 조언에 불과한 것이고 ATC clearance의 구성 요소가 아님.
    • Localizer Performance With Vertical Guidance (LPV) : LPV는 electornic lateral 및 vertical guidance가 통합된 APV minimum을 식별함. Lateral guidance는 localizer와 동일하며 protected area는 올바른 LNAV 및 LNAV/VNAV lateral protection보다 상당히 작음. 항공기는 설치된 장비가 LPV approach를 지원한다는 AFM에 명시된 내용과 함께 이러한 minimum으로 비행할 수 있음. 여기에는 Class 3와 4 TSO-C146 WAAS 장비와 향후 LAAS 장비가 포함됨. LPV라 기재된 approach chart에서 APV-Ⅰ 또는 APV-Ⅱ performance와 관련된 minima line을 나타냄. 
    • Location Indicator : ICAO에 의해 규정된 네 자리 부호로서 항공고정국(aeronautical fixed station)의 지명을 나타냄.
    • Low Altitude Airway Structure / Federal Airway (USA) : 18,000 feet MSL까지 항공기 운용에 제공하는 항로망. (18,000 feet MSL은 포함되지 않음)
    • Low Frequency (LF) : 30 ~ 300kHz 사이의 주파수 범위.
    • Magnetic Variation (VAR) : 진북을 기준으로 한 수평 자기 나침반의 방향. 지구 표면에서 자기력선의 방향이 계속해서 작은 변화가 있기 때문에 대부분의 위치에서 자기 변화는 장기간에 걸쳐 일정하지 않음. [지구의 지리적 북극과 자기 북극 위치의 차에 의해서 발생하는 오차. 모든 항법차트와 지도는 지리적 북극을 기준으로 제작됨. 그러나 모든 자기 컴퍼스는 자기 북극을 지시함. 이 두 지점은 일치하지 않고 오직 무편각선(agonic line, 진북과 자북 사이의 상이각)에서만 일치함.]
    • Mandatory Altitude : 항공기가 기술된 값에서 고도를 유지해야 하는 계기 접근 절차상에 기술된 고도로 지정고도 위아래에 줄을 그어 표기함.
    • Mandatory Frequency (MF) : 어떤 비관제 공항에서 특정 시간 동안의 특정 주파수. 일반적으로 공항 반경 5NM인 지정된 MF 지역 내에서 운영되는 항공기는 양방향 통신(two-way communication)을 유지할 수 있는 기능을 갖춘 무선 장비를 갖추고 있어야 함. Jeppesen charts에는 표준 반경 5NM 이외의 경우 MF 주파수와 영역이 기록됨.  
    • Manoeuvring Area : Apron을 제외하고 항공기의 이륙, 착륙 및 활주에 사용되는 비행장의 한 부분. 
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    • Level : A generic term relating to the vertical position of an aircraft in flight and meaning variously, height, altitude or flight level. 
    • Local Airport Advisory (LAA) : A service provided by flight service stations or the military at airports not serviced by an operating control tower. This service sonsists of providing information to arriving and departing aircraft concerning wind direction and speed, favored runway, altimeter setting, pertinent known traffic, pertinent known field conditions, airport taxi routes and traffic patterns, and authorized instrument approach procedures. This information is advisory in nature and does not constitute an ATC clearance. 
    • Localizer Performance With Vertical Guidance (LPV) : Identifies the APV minimums that incorporate electronic lateral and vertical guidance. The lateral guidance is equivalent to localizer, and the protected area is considerably smaller than the protected area for the present LNAV and LNAV/VNAV lateral protection. Aircraft can fly these minimums with a statement in the Aircraft Flight Manual (AFM) that the installed equipment supprots LPV approaches. This includes Class 3 and 4 TSO-C146 WAAS equipment, and future LAAS equipment. The label LPV denotes minima lines associated with APV-Ⅰ or APV-Ⅱ performance on approach charts.
    • Location Indicator : A four-letter code group formulated in accordance with rules prescribed by ICAO and assigned to the location of an aeronautical fixed station. 
    • Low Altitude Airway Structure / Federal Airway (USA) : The network of airways serving aircraft operations up to but not including 18,000 feet MSL.
    • Low Frequency (LF) : The frequency band between 30 and 300kHz. 
    • Magnetic Variation (VAR) : The orientation of a horizontal magnetic compass with respect to true north. Because there is a continuous small change of direction of lines of magnetic force over the surface of the earth, magnetic variation at most locations is not constant over long periods of time.
    • Mandatory Altitude : An altitude depicted on an instrument approach procedure chart requiring the aircraft to maintain altitude at the depicted value.
    • Mandatory Frequency (MF) : A frequency designated at selected airports that are uncontrolled during certain hours only. Aircraft operating within the designated MF Area, normally 5NM radius of the airport, must be equipped with a functioning radio capable of maintaining two-way communications. Jeppesen charts list the MF frequency and the area when other than the standard 5NM. 
    • Manoeuvring Area : That part of an aerodrome to be used for the take-off, landing and taxiing of aircraft, excluding aprons.

※ Introduction To Jeppesen Navigation Charts For Air Carrier Operations (5 AUG 22) 해석

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