Jeppesen/Jeppesen Navigation Charts

Jeppesen 항공 용어 사전 Definitions (14)

해브어굿원 2023. 1. 25. 09:01
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    • Change-Over Point : VOR을 기준으로 정의된 ATS route segment를 항행하는 항공기가 후방 송신소로부터 전방 송신소로 주파수 변경이 요구되는 지점. / 참고 - Cange-over point는 route segment의 동일한 부분을 따라 운항하는 모든 항공기를 위해 azimuth guidance(방위각 유도)의 공통 지원(common resource)을 보장하고 시설 간 모든 고도에서 신호 강도와 품질 측면에서 최적의 균형을 제공하기 위해 설정됨.
    • Chart Change Notices : Jeppesen Chart Change Notice에는 Enroute, Area, Terminal chart에 영향을 미치는 중요한 정보 변경이 포함됨. 임시 조건이 더 이상 존재하지 않거나 수정된 차트에 영구적인 변경 사항이 나타날 때까지 항목이 게시됨. Enroute chart numbers/letters 그리고 area chart 식별자(identifier)는 Chart Change Notice의 enroute 부분에 있는 각 항목에 포함됨. Enroute와 Terminal Chart Change Notice의 결합에서 정보 중복을 방지하기 위해 ILS 구성 요소를 제외한 항행 안전시설의 condition은 Chart Change Notice의 Enroute 부분에만 나열됨. Vertical bar는 신규 또는 수정된 정보를 나타냄. Chart Change Notice는 축약된 서비스일 뿐임. 항상 비행 전 관련 NOTAM을 확인할 것.
    • Circling Approach / Circle-to-Land Maneuver : 착륙하기 전에 비행장의 시각적 선회(visual circling)를 제공하는 계기 접근 절차의 확장.
    • Clearance Limit : 항공기가 항공 교통관제 허가를 받는 지점.
    • Clearway : 공항 당국의 통제 하에 있는 이륙 활주로 너머의 영역으로, 지형이나 고정 장애물(fixed obstacle)이 지정된 한계를 초과할 수 없음. 이러한 영역은 특정 터빈 동력 작동에 필요할 수 있으며 clearway의 크기와 상향 경사는 항공기가 인증된 시기에 따라 달라질 수 있음.
    • Cloud of Operational Significance : 구름층의 높이(운저)가 5,000 feet(1,500m) 이하이거나 가장 높은 MSA(Minimum Sector Altitude) 보다 낮은 구름, 또는 적란운 또는 모든(임의의) 높이에서 탑적운을 의미함.
    • Code (SSR Code) : Mode A 또는 Mode C에서 트랜스폰더에 의해 전송되는 특정 다중 펄스 응답 신호에 할당된 번호.
    • Common Traffic Advisory Frequency (CTAF) (USA) : 관제탑이 운용되지 않는 공항으로 향하거나 이탈하기 위한 운항 중에 공항 조언 실행을 수행할 목적으로 계획된 주파수. CTAF는 UNICOM, Multicom, FSS, 또는 관제탑 주파수일 수 있음. 
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    • Change-Over Point : The point at which an aircraft navigating on an ATS route segment defined by reference to very high frequency omnidirectional radio ranges is expected to transfer its primary navigational reference from the facility behind the aircraft to the next facility ahead of the aircraft. / Note - Change-over points are established to provide the optimum balance in respect of signal strength and quality between facilities as all levels to be used and to ensure a common source of azimuth guidance for all aircraft operating along the same portion of a route segment.
    • Chart Change Notices : Jeppesen Chart Change Notices include significant information changes affecting Enroute, Area, and Terminal charts. Entries are published until the temporary condition no longer exists, or until the permanent change appears on revised charts. Enroute chart numbers/panel numbers/letters and area chart identifiers are included for each entry in the enroute portion of the Chart Change Notices. To avoid duplication of information in combined Enroute and Terminal Chart Change Notices, navaid conditions, except for ILS components, are listed only in the Enroute portion of the Chart Change Notices. Vertical bars indicate new or revised information. Chart Change Notices are only an abbreviated service. Always ask for pertinent NOTAMs prior to flight.
    • Circling Approach / Circle-to-Land Maneuver : An extension of an instrument approach procedure which provides for visual circling of the aerodrome prior to landing.
    • Clearance Limit : The point to which an aircraft is granted an air traffic control clearance. 
    • Clearway : An area beyond the take-off runway under the control of airport authorities within which terrain or fixed obstacles may not exten above specified limits. Theses areas may be required for certain turbine-powered operations and the size and upward slope of the clearway will differ depending on when the aircraft was certified.
    • Cloud of Operational Significance : A cloud with the height of cloud base below 5,000 feet(1,500m) or below the highest minimum sector altitude, whichover is greater, or a cumulonimbus cloud or a towering cumulus cloud at any height.
    • Code (SSR Code) : The number assigned to a particular multiple pulse reply signal transmitted by a transponder in Mode A or Mode C. 
    • Common Traffic Advisory Frequency (CTAF) (USA) : A frequency designed for the purpose of carrying out airport advisory practices while operating to or from an uncontrolled airport. The CTAF may be a UNICOM, Multicom, FSS, or tower frequency. 

※ Introduction To Jeppesen Navigation Charts For Air Carrier Operations (5 AUG 22) 해석

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