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- Aircraft Approach Category (ICAO) : ATC section "Flight Procedures (DOC 8168) Arrival and Approach Procedures"에 설명된 ICAO 표는 명시된 maneuver를 수행하기 위한 항공기의 각 category에 대해 지정된 처리 속도 범위(IAS in Knots)를 나타냄. 이러한 속도 범위는 각 procedure에 대한 공역 및 장애물 회피를 계산하는 데 사용되는 것으로 가정됨.
- Aircraft Group Number (AGN) : 자세한 내용은 Canada ATC Air Operation을 참조.
- Aircraft Identification : 항공 지상(air-ground) 통신에 사용되는 항공기 호출 부호(call sign)와 동일하거나 동일하게 코드화시킨 문자, 숫자 또는 조합으로 이루어진 부호이며, 지점(ground-ground) 간 항공 교통 서비스 통신에서 항공기를 식별하기 위해 사용됨.
- Aircraft - Large Aircraft (LACFT) :
- Aircraft Observation : ICAO 항공기 category DL 표준 크기(dimenstion)를 언급할 때 사용되는 용어. Wing span - 65m/213ft(최대 80m/262ft) 이상; 및/또는 Wheel의 flight path와 glide path antenna 사이의 vertical distance(수직 거리) - 7m/23ft(최대 8m/26ft) 이상. Precision approach procedure의 경우, 항공기의 크기(dimension)는 OCH 계산의 요소이기도 함. Category DL 항공기의 경우, 필요한 경우 추가적인 OCA/H가 제공됨.
- Aircraft Observation : 비행 중인 항공기로부터 얻어진 하나 이상의 기상 요소에 대한 관측.
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- Aircraft Approach Category (ICAO) : The ICAO table, depicted in the ATC section "Flight Procedures (DOC 8168) Arrival and Approach Procedures", indicates the specified range of handling speeds (IAS in Knots) for each categroy of aircraft to perform the maneuvers specified. These speed ranges have been assumed for use in calculating airspace and obstacle clearance for each procedure.
- Aircraft Group Number (AGN) : See Canada ATC Air Operations for additional information.
- Aircraft Identification : A group of letters, figures or combination therof which is either identical to, or the coded equivalent of, the aircraft call sign to be used in air-ground communications, and which is used to identify the aircraft in ground-ground air traffic services communications.
- Aircraft - Large Aircraft (LACFT) : Term used when referring to ICAO aircraft category DL standard dimensions: wing span - more than 65m/213ft (max 80m/262ft); and/or vertical distance between the flight paths of the wheels and the glide path antenna - more than 7m/23ft (max 8m/26ft). For precision approach procedures, the dimensions of the aircraft are also a factor for the calculation of the OCH. For category DL aircraft, additional OCA/H is provided, when necessary
- Aircraft Observation : The evaluation of one or more meteorological elements made from an aircraft in flight.
※ Introduction To Jeppesen Navigation Charts For Air Carrier Operations (5 AUG 22) 해석
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