Jeppesen/Jeppesen Navigation Charts

Jeppesen 항공 용어 사전 Definitions (39)

해브어굿원 2023. 11. 19. 23:17
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    • Reversal Procedure : 계기 접근 절차의 initial approach 단계를 거치는 동안 항공기 방향을 역방향으로 전환할 수 있도록 설계된 절차. Procedure turns 또는 base turns을 포함할 수 있음.
    • Revision Date : 차트 수정 사항은 금요일에 발부됨. 차트는 발효 즉시 유효. 적용 범위와 관련해서는 매주 또는 격주로 발행됨.
    • RNAV Approach : 항법 유도를 위해 항공기 자체 지역항법에 의한 계기 접근 절차.
    • RNP Type : 전체 비행시간의 95% 이상을 계획된 지점으로부터 해상마일(NM)로 표시되는 거리 내에서 비행이 이루어져야 하는 봉쇄 수치. [예 - RNP 4는 전체 비행시간의 95% 이상을 정해진 항로로부터 ±7.4km(4NM)의 항행 정확도를 유지하면서 비행해야 함을 나타냄.]
    • Route Minimum Off-Route Altitude (Route MORA) : Jeppesen에 의한 고도. Route MORA 고도는 (route 폭과는 관계없이) route 중심선 및 fix 가장자리로부터 10NM 이내의 reference point clearance를 제공. Route MORA는 최고 높은 reference point가 5,000ft MSL 이하일 때 1,000ft의 reference point 값을 보장. 최고 높은 reference point가 5,001ft MSL 이상일 때는 2,000ft의 reference point 값을 보장. Route MORA가 항로를 따라 "unknown"로 표시되는 경우 불완전하고 불충분한 정보이므로 Route MORA는 나타나지 않음.
    • Runway : 항공기의 착륙 및 이륙을 위한 육상 비행장의 정의된 직사각형의 영역.
    • Runway Edge Lights (ICAO) : 야간에 사용하기 위한 활주로 또는 주야간 정밀 접근을 위한 활주로에 사용되는 등화. Runway edge light는 가변 백색을 나타내는 fixed light여야 함. 단, (a) displaced threshold의 경우, runway 시작 지점과 displaced threshold 사이의 등화는 approach direction으로 적색 등화로 보여야 함. 그리고 (b) 이륙 활주가 시작되는 활주로 시작점부터 일정 구간은 백색등을 사용하고 활주로 말단에서부터 600m 또는 1/3에 해당하는 길이 중 더 짧은 부분이 노란색으로 보여야 함.
    • Runway Edge Lights (USA) : 어둠이 깔리거나 시정 상태가 제한되는 동안 활주로의 가장자리의 윤곽선을 표시하기 위해 사용되는 등화. Runway edge lights는 강도와 밝기에 따라 High Intensity Runway Lights(HIRL), Medium Intensity Runway Lights(MIRL), Low Intensity Runway Lights(RL)로 분류됨. HIRL과 MIRL 시스템은 강도 제어를 가변적으로 할 수 있는 반면, RL은 보통 하나의 강도 설정을 가지고 있음. (a) Runway edge light는 백색이지만 계기 활주로에 착륙하는 항공기를 위한 주의 구역 형성을 위해 활주로 마지막 2,000ft 또는 활주로 절반 중 더 짧은 길이에 대해 흰색 등화를 호박색(amber) 등화로 대체함. (b) 활주로 끝을 표시하는 등화는 이륙하는 항공기에게 활주로의 끝이라는 걸 나타내기 위해 활주로 방향 쪽으로 적색 등화로 보이고, 착륙하는 항공기에게는 threshold를 나타내기 위해 녹색 등화로 보임.

    •  Reversal Procedure : A procedure designed to enable aircraft to reverse direction during the initial approach segement of an instrument approach procedure. The sequence may include procedure turns or base turns.
    • Revision Date : Charts revisions are issued on Fridays. Charts are considered effective (usable) upon receipt. With regard to the coverages, charts are issued weekly or bi-weekly.
    • RNAV Approach : An instrument approach procedure which relies on aircraft area navigation equipment for navigation guidance.
    • RNP Type : A containment value expressed as a distance in nautical miles from the intended position within which flights would be for at least 95 percent of the total flying time.  [Example - RNP 4 represents a navigation accuracy of plus or minus 7.4km(4NM) on a 95 percent containment basis.]
    • Route Minimum Off-Route Altitude (Route MORA) : This is an altitude derived by Jeppesen. The Route MORA altitude provides reference point clearance within 10NM of the route centerline(regardless of the route width) and end fixes. Route MORA values clear all reference points by 1,000ft in areas where the highest reference points are 5,000ft MSL or lower. Route MORA values clear all reference points by 2,000ft in areas where the highest reference points are 5,001ft MSL or higher. When a Route MORA is shown along a route as "unknown" it is due to incomplete or insufficient information.
    • Runway : A defined rectangular area on a land aerodrome prepared for the landing and take-off of aircraft. 
    • Runway Edge Lights (ICAO) : Are provided for a runway intended for use at night or for a precision approach runway intended for use by day or night. Ruwnay edge lights shall be fixed lights showing variable white, except that; (a) in the case of a displaced threshold, the lights between the beginning of the runway and the displaced threshold shall show red in the approach direction; and (b) a section of the lights 600m or one-third of the runway length, whichever is the less, at the remote end of the runway from the end at which the take-off runs is started, may show yellow.
    • Runway Edge Lights (USA) : Lights used to outline the edges of runways during periods of darkness or restricted visibility conditions. The light systems are classified according to the intensity or brightness they are capable of producing: they are the High Intensity Ruwnay Lights(HIRL), Medium Intensity Runway Lights(MIRL), and the Low Intensity Runway Lights(RL). The HIRL and MIRL systems have variable intensity controls, where the RLs normally have one intensity setting. (a) The runway edge lights are white, except on instrument runways amber replaces white on the last 2,000ft or half of the runway length, whichever is less, to form a caution zone for landing. (b) The lights marking the ends of the runway emit red light toward the runway to indicate the end of runway to a departing aircraft and emit green outward from the runway end to indicate the threshold to landing aircraft.

※ Introduction To Jeppesen Navigation Charts For Air Carrier Operations (5 AUG 22) 해석

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