Jeppesen/Jeppesen Navigation Charts

Jeppesen 항공 용어 사전 Definitions (38)

해브어굿원 2023. 6. 26. 00:13
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    • Repetitive Flight Plan (RPL) : 동일한 기본 기능을 가지며, 규칙적이고 연속적으로 자주 운항하는 각각의 항공기에 관련된 비행 계획으로서, 항공 교통 업무 기관이 보유하여 반복적으로 사용할 수 있도록 운영자가 제출하는 비행 계획.
    • Reporting Point : 항공기의 위치가 보고될 수 있는 특정한 지리학적 위치.
    • Required Navigation Performance (RNP) : 정의된 공역 내에서 작동하는 데 필요한 항법 위치 정확도를 나타내는 설명. RNP는 성능 기반(performance-based)이며 특정 장비에 의존하지 않음. RNP는 폐쇄적인 영역의 크기를 나타내는 지표인 설명적인 숫자(예 : RNP-0.3, RNP-1, RNP-3 등)가 포함됨. Terminal, Departure, Enroute 운항에 대해 서로 다른 값이 할당됨. 일부 항공기는 GPS sensor 없이 AFM에서의 RNP 승인을 가지고 있음. FAA에서 RNP service를 지원하는 가장 낮은 수준의 sensor는 DME/DME임. 그러나 필요한 DME 신호는 운항하고자 하는 공항에서 사용 가능하지 않을 수 있음. LNVA/VNAV minimum으로 공표된 RNAV chart가 있는 공항의 경우, "DME/DME RNP-0.3 NA"와 같은 절차 표시를 제공할 수 있음. 이는 RNP-0.3을 달성하기 위해 DME/DME에 의존하는 RNP 항공기는 이 approach를 수행할 수 있는 권한이 없음을 의미함. 이용 가능한 DME 시설인 경우, "DME/DME RNP-0.3 authorized, ABC and XYZ required"라고 표시될 수 있음. 즉, flight inspection을 통해 RNP-0.3을 보장하기 위해 navigation solution에서 요구되는 ABC 및 XYZ 시설이 결정되었음을 의미함. 접근 절차에 VOR/DME update를 사용해서는 안됨. FAA RNAV(RNP) chart에서 모든 요구사항(requirement)/기능 메모는 fix/waypoint/NAVAID 명칭 아래에 설명되어 있음. Final approach 이외의 approach segment(예 : feeder, initial 및/또는 2 intermediate 혹은 missed)에 필요한 RNP lateral 정확도 값이 표준(feeder의 경우 RNP 2.00, initial 및/또는 intermediate와 missed의 경우 RNP-1.00) 미만 경우, 필요한 RNP 값을 설명하는 메모를 Feeder Route 시작 부분의 해당 fix 옆에 놓을 수 있음(또는 PBN Box에 chart로 표시). 절차의 이러한 부분 내에서 lateral 정확도 값이 하나 이상인 경우 가장 낮은 값이 차트에 표시됨. 이 메모는 "RNP-0.XX 또는 Min RNP 0.XX" 형식을 취하며 관련 fix 명칭 근처에 위치함(또는 PBN Box에서 식별됨). 
    • Rescue Coordination Center : 수색 및 구조 업무 체계를 효율적으로 발전시키기고, 수색 및 구조 구역 내에서 수색 및 구조 작업을 조정할 책임이 있는 기관. 
    • Rescue Unit : 수색 구조의 신속한 수행을 위해 필요 장비와 훈련받은 요원으로 구성되어 있는 기관. 
    • Restricted Area (ICAO) (FAA) : SPECIAL USE AIRSPACE (SUA) 참조. 
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    • Repetitive Flight Plan (RPL) : A flight plan related to a series of frequently recurring, regularly operated individual flight with identical basic features, submitted by an operator retention and repetitive use by ATS units.
    • Reporting Point : A specified geographical location in relation to which the position of an aircraft can be reported.
    • Required Navigation Performance (RNP) : A statement of navigation position accuracy necessary for operation within a defined airspace. RNP is performance-based and not dependent on a specific piece of equipment. RNP includes a descriptive number, the value being an indicator of the size of the containment area (e.g., RNP-0.3, RNP-1, RNP-3, etc.). The different values are assigned to terminal, departure, and enroute operations. Some aircraft have RNP approval in their AFM without a GPS sensor. The lowest level of sensors that the FAA will support for RNP service is DME/DME. However, necessary DME signal may not be available at the airport of intended operations. For those locations having an RNAV chart published with LNAV/VNAV minimums, a procedure note may be provided such as "DME/DME RNP-0.3 NA." This means that RNP aircraft dependent of DME/DME to achieve RNP-0.3 are not authorized to conduct this approach. Where DME facility availability is a factor, the note may read "DME/DME RNP-0.3 authorized; ABC and XYZ required." This means that ABC and XYZ facilities have been determined by flight inspection to be required in the navigation solution to assure RNP-0.3. VOR/DME updating must not be used for approach procedures. On FAA RNAV(RNP) charts, any requirement/capability notes are depicted below the fix/waypoint/NAVAID name. When the required RNP lateral accuracy value for any approach segment other than final approach (e.g. feeder, initial and/or 2 intermediate or missed) are less than standard (RNP 2.00 for feeder, RNP 1.00 for initial and/or intermediate and missed), a note stating the required RNP value may be placed adjacent to the applicable fix at the beginning of the Feeder Route (or charted in the PBN box). If there is more than on lateral accuracy value within these portions of the procedure, the lowest value is charted. These notes will take the form "RNP 0.XX, or Min RNP 0.XX" and will be located in close proximity to the relevant fix name(or be identified in the PBN Box).
    • Rescue Coordination Center : A unit responsible for promoting efficient organization of search and rescue service and for coordinating the conduct of search and rescue operations within a search and rescue region. 
    • Rescue Unit : A unit composed of trained personnel and provided withi equipment suitable for the expeditious conduct of search and rescue. 
    • Restricted Area (ICAO) (USA) : [see SPECIAL USE AIRSPACE (SUA)].

※ Introduction To Jeppesen Navigation Charts For Air Carrier Operations (5 AUG 22) 해석

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