- Surveillance Approach (ASR) : 항공 교통 관제사의 레이더 화면에 나타난 활주로 말단으로부터의 거리(범위), final approach course(방위)에 관련한 항공기의 위치를 기초로 ATC가 지시를 발령하는 계기 접근. 관제사는 조종사의 요청이 있을 경우, final approach 상에서 항공기에게 권장 고도(recommanded altitude)를 제공함.
- Surveillance Radar : 항공기의 방위와 거리를 통해 항공기의 위치를 결정하는 데 사용되는 레이더 장비.
- Take-Off Distance Available (TODA) (ICAO) : 사용 가능한 경우, 이용 가능한 이륙 활주 거리에 clearway의 길이를 더한 값.
- Take-Off Run Available (TORA) (ICAO) : 항공기의 이륙을 위한 지상 활주에 적합하고 이용 가능하다고 명시된 활주로 길이.
- Taxiing : 이륙 및 착륙을 제외하고 자체 동력에 의한 비행장 표면에서 항공기의 이동.
- Taxiway : 항공기의 지상 통행 및 비행장 내 한 부분과 다른 부분의 연결을 위해 육상 비행장에 설치한 일정한 통로로 다음을 포함함.
- Aircraft Stand Taxiline - 유도로로 지정된 계류장 내의 한 부분으로써 항공기 주기장 출입 목적으로만 사용함.
- Apron Taxiway - 계류장에 위치하고 taxi route를 통해 계류장을 가로지르는 taxiway system을 제공하기 위한 한 부분.
- Rapid Exit Taxiway - 착륙 항공기가 다른 유도로를 사용할 때보다 더 빠른 속도로 활주로를 벗어남으로써 활주로 점유시간을 최소화할 목적으로 활주로에 예각으로 연결된 유도로.
- Terminal Control Area (ICAO) : 일반적으로 하나 이상의 주요 비행장 인근 ATS route 합류 지점에 설치되는 관제구역.
- Terminal Arrival Area (FAA) / Terminal Area Altitude (TAA) (ICAO) : FMS 및/또는 GPS 장착 항공기를 위한 기본 RNAV 계기 접근 절차(instrument approach procedure)로 enroute structure에서 terminal environment로의 원활하고 효율적인 transition을 제공함. Minimum altitude는 관련 instrument approach procedure와 호환되는 표준 obstacle clearance를 나타냄. 특히 항공 교통량이 많은 지역에서는 모든 RNAV procedure에서 TAA는 찾을 수 없을 것임. TAA가 발행되면 해당 approach procedure에 대한 MSA를 대체함. IAF의 중심에 standard racetrack, holding pattern이 제공될 수 있으며, course reversal 및 procedure 진입을 위한 고도 조정을 위해 필요한 경우에도 제공될 수 있음. 후자의 경우, pattern은 procedure에 따라 descent를 위한 extended distance를 제공함. Published procedure에 주석을 달아 특정 TAA(예: "NoPT") 내에서 비행할 때 course reversal이 필요하지 않은 경우를 표시함. 그렇지 않으면 조종사는 14 CFR Section 91.175 (USA)의 규정에 따라 course reversal를 실행할 것으로 예상함. 조종사는 procedure에서 요구하지 않는 경우, course reversal pattern을 수행할 수 있도록 선택할 수 있지만, 이를 위해 ATC에 알리고 허가를 받아야 함.
- Surveillance Approach (ASR) : An instrument approach wherin the air traffic controller issues instructions, for pilot compliance, based on aircraft position in relation to the final approach course (azimuth), and the distance (range) from the end of the runway as displayed on the controller's radar scope. The controller will provide recommended altitude on final approach if requested by the pilot.
- Surveillance Radar : Radar equipment used to determine the position of an aircraft in range and azimuth.
- Take-Off Distance Available (TODA) (ICAO) : The length of the take-off run available plus the length of the clearway, if provided.
- Take-Off Run Available (TORA) (ICAO) : The length of runway declared available and suitable for the ground run of an airplane taking off.
- Taxiing - Movement of an aircraft on the surface of an aerodrome under its own power, excluding take-off and landing.
- Taxiway : A defined path on a land aerodrome established for the taxiing of aircraft and intended to provide a link between one part of the aerodrome and another, including;
- Aircraft Stand Taxiline - A portion of an apron designated as a taxiway and intended to provide access to aircraft stands only.
- Apron Taxiway - A portion of a taxiway system located on an apron and intended to provide a through taxi route across the apron.
- Rapid Exit Taxiway - A taxiway connected to a runway at an acute angle and designed to allow landing aeroplanes to turn off at higher speeds than are achieved on other exit taxi-ways and thereby minimizing runway occupancy times.
- Terminal Control Area (ICAO) : A control area normally established at the confluence of ATS routes in the vicinity of one or more major aerodromes.
- Terminal Arrival Area (FAA) / Terminal Area Altitude (TAA) (ICAO) : Provides a seamless and efficient transition from the enroute structure to the terminal environment to an underlying RNAV instrument approach procedure for FMS and/or GPS euipped aircraft. Minimum altitudes depict standard obstacle clearances compatible with the associated instrument approach procedure. TAAs will not be found on all RNAV procedures, particularly in areas with a heavy concentration of air traffic. When the TAA is published, it replaces the MSA for that approach procedure. A standard racetrack holding pattern may be provided at the center IAF, and if present may be necessary for course reversal and for altitude adjustment for entry into the procedure. In the latter case, the pattern provides an extended distance for the descent as required by the procedure. The published procedure will be annotated to indicate when the course reversal is not necessary when flying within a particular TAA (e.g., "NoPT"). Otherwise, the pilot is expected to execute the course reversal under the provisions of 14 CFR Section 91.175 (USA). The pilot may elect to use the course reversal pattern when it is not required by the procedure, but must inform air traffic control and receive clearance to do so.
※ Introduction To Jeppesen Navigation Charts For Air Carrier Operations (5 AUG 22) 해석
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