Jeppesen/Jeppesen Navigation Charts

Jeppesen 항공 용어 사전 Definitions (42)

해브어굿원 2023. 12. 11. 17:09
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    • Selective Call System (SELCAL) : 지상국과 항공기를 연결하는 무선 전화 채널을 통해 개별 항공기를 선택적으로 호출할 수 있는 시스템.
    • Shoreline : 해안의 일반적인 윤곽선을 따라 표시한 선. 폭 30NM 미만인 어귀(inlet) 또는 만(bay)의 경우에는 어귀 또는 만을 직접 가로질러 반대편 윤곽선까지 이어서 표시.
    • Sidestep Maneuver : 계기 접근이 완료될 때 조종사가 활주로의 양쪽 폭 1,200ft 이하의 평행 활주로에 직진입 착륙을 할 수 있는 시계 비행 방법. 
    • SIGMET information : 항공기의 안전 운항에 영향을 미칠 수 있는 특정 (en route) 기상 현상이 발생했거나 발생이 예상될 경우 기상관측소에서 발령하는 기상 정보. 
    • Signal Area : 지상 신호를 표시하기 위해 사용되는 비행장(aerodrome) 내의 구역.
    • Significant Point : ATS route 또는 항공기의 비행경로(flight path)를 나타내고, 기타 항행 및 ATS(항공교통업무) 목적으로 사용되는 특정한 지리적 위치. [NOTE - 지상 항법 보조 장치(ground-based navigation aid) point, intersection point, 및 waypoint의 세 가지 중요한 point들이 있음. Intersection point는 radial, bearing, 및/또는 지상 항법 보조 장치로부터의 distance로 표현되는 지점임.]
    • Slush : 손이나 발뒤꿈치로 지면을 누르면 물이 나올 수 있는 포화 상태의 눈으로 비중은 0.5 이상 0.8 이하. [NOTE - 단, 얼음, 눈 및 잔류수가 섞인 경우, 특히 비 위에 눈이 내릴 때는 비중이 0.8을 넘게 됨. 이 경우 물/얼음의 함량이 높기 때문에 오히려 투명한 모습을 가질 것이며, 비중이 더욱 높은 상태에서는 쉽게 slush와 구분됨.
    • Snow (on the ground) : 

  a. Dry snow - 방치해 놓으면 바람에 날리는 눈, 혹은 손으로 뭉쳐지더라도 던지면 다시 흩어져 내리는 눈; 비중: 0.35를 넘지 않음.

  b. Wet snow - 손으로 뭉치면 하나의 눈뭉치가 되거나 혹은 그런 경향이 있는 눈; 비중: 0.35 이상 0.5 미만.

  c. Compacted snow - 압축되어 단단히 굳어지고 뭉쳐지는 눈. 부서지지 않던가 혹은 굳은 채로 부서지는 눈; 비중: 0.5 이상.


    • Selective Call System (SELCAL) : A system which permits the selective calling of individual aircraft over radiotelephone channels linking a ground station with the aircraft.
    • Shoreline : A line following the general contour of the shore, except that in cases of inlets or bays less than 30NM in width, the line shall pass directly across the inlet or bay to intersect the general contour on the opposite side.
    • Sidestep Maneuver : A visual maneuver accomplished by a pilot at the completion of an instrument approach to permit a straight-in landing on a parallel runway not more than 1,200ft to either side of the runway to which the instrument approach was conducted.
    • SIGMET Information : Information issued by a meteorological watch office concerning the occuraence or expected occurrence of specified en route weather phenomena which may affect the safety of aircraft operations.
    • Signal Area : An area on an aerodrome used for the display of ground signals. 
    • Significant Point : A specified geographical location used in defining an ATS route or the flight path of an aircraft and for other navigation and ATS purposes. [NOTE - There are three categories of significant points; ground-based navigation aid, intersection and waypoint. In the context of this definition, intersection is a significant point expressed as radials, bearings and/or distances from ground-based navigation aids.]
    • Slush : Water-saturated snow which with a heel-and-toe slap-down motion against the ground will be displaced with a splatter; specific gravity: 0.5 up to 0.8. [NOTE - Combinations of ice, snow and/or standing water may, especially when rain, rain and snow, or snow is falling, produce substances with specific gravities in excess of 0.8. These substances, due to their high water/ice content, will have a transparent rather than a cloudy appearance and, at the higher specific gravities, will be readily distinguishable from slush.]
    • Snow (on the ground) : 

  a. Dry snow - Snow which can be blown if loose or, if compacted by hand, will fall apart upon release; specific gravity: up to but not including 0.35.

  b. Wet snow - Snow which, if compacted by hand, will stick together and tend to or form a snowball; specific gravity: 0.35 up to but not including 0.5. 

  c. Compacted snow - Snow which has been compressed into a solid mass that resists further compression and will hold together or break up into lumps if picked up; specific gravity: 0.5 and over. 


※ Introduction To Jeppesen Navigation Charts For Air Carrier Operations (5 AUG 22) 해석 

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