Jeppesen/Jeppesen Navigation Charts

Jeppesen 항공 용어 사전 Definitions (46)

해브어굿원 2023. 12. 28. 21:31
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    • Terminal VFR Radar Service (USA) : IFR 항공기에게 제공되는 terminal radar service를 VFR 항공기로 확대하기 위해 제정된 지역 프로그램. 프로그램은 기본적인 radar service, TRSA(Terminal Radar Service Area) service, Class "B" service 및 Class "C" service로 3가지 형태로 분류됨. 

  a. Basic Radar Service - 이러한 서비스는 모든 위임된 terminal radar 시설로부터 VFR 항공기에게 제공됨. Basic radar service에는 safety alerts(안전 경보), traffic advisories(교통 정보 조언), 조종사가 요구 시 제한된 radar vectoring, 이를 위한 절차가 수립된 곳의 위치 및/또는 합의서에 의해 처리되는 경우 순서가 제공됨. 이 서비스의 목적은 안전하고 질서 정연하게 traffic pattern으로 도착하는 VFR 및 IFR 항공기의 흐름을 조절하고, 출발하는 VFR 항공기에 대해 교통 정보 조언을 제공하는 데 있음. 

  b. TRSA Service - 기본적인 radar service 외에도 primary airport로 비행하는 모든 IFR 항공기와 참여하는 VFR 항공기 간에 순서 분리 제공 및 모든 참여 VFR 항공기 간 분리를 제공. 이 서비스의 목적은 TRSA로 정의된 지역 내에서 운영하는 모든 IFR 항공기와 모든 참여하는 VFR 항공기 간에 분리를 제공하는 것.

  c. Class "B" Service - 기본적인 radar service에 더하여 IFR, VFR 및/또는 중량에 따라 인가된 항공기 분리 및 primary airport로 도착하는 VFR 항공기의 순서 분리를 제공.

  d. Class "C" Service - 기본적인 radar service에 더하여 IFR 및 VFR 항고기 간 인가된 분리, VFR 항공기의 순서 및 primary airport로 도착하는 VFR 항공기에 대한 순서를 제공.

  • Terminal Radar Service Area (TRSA) (USA) : ATC가 모든 IFR과 참여 중인 VFR 항공기를 위해 전 시간 운용 개념으로 radar vectoring, 도착 순서, 분리를 제공하는 지정된 공항 주변 공역. TRSA에서 제공되는 서비스는 Stage Ⅲ service라고 함. 조종사의 참여를 권하지만 의무 사항은 아님.
  • Threshold (THR) : 착륙에 사용되는 활주로의 시작 부분을 말함.
  • Threshold Crossing Height (TCH) : 항공기가 ILS glide slope, MLS glide path 또는 charted descent angle의 궤적(trafectory)을 유지하는 경우 항공기의 glide slope antenna(또는 이와 동등한 위치)가 활주로 threshold를 지나는 이론상의 높이.
  • Total Estimated Elapsed Time : IFR 비행의 경우, 이륙 후 항행보조시설(navigation aids)을 이용하여 설정된 계기 접근 절차가 시작되는 지점에 도착할 때까지의 예상 소요 시간, 또는 목적 비행장에 항행보조시설이 없을 경우 목적 비행장 상공에 도착할 때까지의 시간. VFR 비행의 경우, 이륙 후 목적 비행장 상공에 도착할 때까지의 예상 소요 시간.

    • Terminal VFR Radar Service (USA) : A national program instituted to extend the terminal radar services provided instrument flight rules (IFR) aircraft to visual flight rules (VFR) aircraft. The program is divided into four types of service referred to as basic radar service, terminal radar service area (TRSA) service, Class "B" service and Class "C" service.

  a. Basic Radar Service - These services are provided for VFR aircraft by all commissioned terminal radar facilities. Basic radar service includes safety alerts, traffic advisories, limited radar vectoring when requested by the pilot, and sequencing at locations where procedures have been established for this purpose and/or when covered by a letter of agreement. The purpose of this service is to adjust the flow of arriving IFR and VFR aircraft into the traffic pattern in a safe and orderly manner and to provide traffic advisories to departing VFR aircraft. 

  b. TRSA Service - This service provides, in addition to basic radar service, sequencing of all IFR and participating VFR aircraft to the primary airport and separation between all participating VFR aircraft and all IFR aircraft operating within the area defined as a TRSA. 

  c. Class "B" Service - This service provides, in addition to basic radar service, approved separation of aircraft based on IFR, VFR, and/or weight, and sequencing of VFR arrivals to the primary airport(s).

  d. Class "C" Service - This service provides, in addition to basic radar service, approved separation between IFR and VFR aircraft, and sequencing of VFR aircraft, and sequencing of VFR arrivals to the primary airport. 

  • Terminal Radar Service Area (TRSA) (USA) : Airspace surrounding designated airports wherein ATC provides radar vectoring, sequencing and separation on a full-time basis for all IFR and participating VFR aircraft. Service provided in a TRSA is called Stage Ⅲ Service. Pilot's participation is urged but is not mandatory. 
  • Threshold (THR) : The beginning of that portion of the runway usable for landing. 
  • Threshold Crossing Height (TCH) : The theoretical height above the runway threshold at which the aircraft's glide slope antenna (or equivalent position) would be if the aircraft maintains the trajectory of the ILS glide slope, MLS glide path or charted descent angle.
  • Total Estimated Elapsed Time : For IFR flights, the estimated time required from take-off to arrive over that designated point, defined by reference to navigation aids, from which it is intended that an instrument approach procedure will be commenced, or, if no navigation aid is associated with the destination aerodrome, to arrive over the destination aerodrome. For VFR flights, the estimated time required from take-off to arrive over the destination aerodrome.

 


※ Introduction To Jeppesen Navigation Charts For Air Carrier Operations (5 AUG 22) 해석 

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