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- Visibility (USA) : 대기 상태에 따라 결정되고 거리 단위로 표시되는 수치로, 주간에는 비발광 대상물과 야간에는 뚜렷한 발광대상물을 보고 식별할 수 있는 범위의 한계. 시정은 해상 또는 육상 마일, 수백 피트 또는 미터로 보고됨.
* a. Flight Visibility - 비행 중에 있는 항공기의 조종석으로부터 주간에는 뚜렷한 비발광 대상물을, 야간에는 뚜렷한 발광 대상물을 볼 수 있거나 식별할 수 있는 수평 거리의 평균치.
* b. Ground Visibility - 미국 기상청이나 인가된 관측소로부터 보고 되는 것으로 지표면 근처에서 수평으로 바라본 우시정.
* c. Prevailing Visibility - 수평원의 반 이상을 차지하는 가장 높은 수평 시정치로 반드시 연속적일 필요는 없음.
* d. Runway Visibility Value (RVV) - RVR 측정장치로 활주로의 특정 부분을 측정한 시정치. 측정 계기는 마일 또는 분수 단위로 활주로의 시정치를 연속적으로 표시함. RVV는 특정 활주로에 대한 최저치를 결정함에 있어서 우시정 대신 사용됨. RVV는 특정 활주로에 대한 최저치를 결정할 때 우시정 대신 사용됨.
* e. Runway Visual Range (RVR) - 조종사가 approach end에서 활주로를 내려다볼 수 있는 수평 거리를 나타내는 표준 보정을 기반으로 도출된 값. 이는 고광도 활주로 등화의 인지 여부 또는 더 넓은 시각적 범위를 제공하는 다른 대체물을 기초로 해서 나타남. RVR은 우시정이나 활주로 시정과는 달리 이동하는 항공기의 조종사가 활주로를 내려다보는 것을 기반으로 함. RVR은 경사 거리(slant range)가 아닌 수평 거리를 나타냄. 이 수치는 instrument runway의 touchdown point 근처에 설치된 transmissometer에 의한 측정치를 근거로 100ft 단위로 보고됨. RVR은 특정 활주로에 대한 최저치를 결정함에 있어 RVV 또는 우시정 대신해 사용됨.
1. Touchdown RVR - Runway touchdown zone 근처에 위치 한 RVR 측정 장비로부터 산출되는 시정치.
2. Mid-RVR - Runway 중심부 근처에 위치한 RVR 측정 장비로부터 산출되는 시정치.
3. Rollout RVR - 활주로 상에서의 rollout이 완전히 끝나는 지점으로부터 가장 가까운 곳에 위치한 RVR 측정 장비로부터 산출되는 시정치. - Visual Approach (ICAO) : IFR 항공기가 계기 비행 절차의 일부 또는 전부를 수행하지 않고 지형지물을 육안 참조하여 비행하는 접근.
- Visual Approach (USA) : 조종사가 육안으로 구름으로부터 clear 하게 공항까지 비행할 수 있도록 허가하는 IFR 비행 계획에 따라 수행되는 접근. 조종사는 항상 공항 또는 선행 항공기를 육안으로 확인할 수 있어야 함. 이 접근은 해당 ATC의 관리 하에 승인되어야 함. 보고된 공항의 기상은 운고 1,000ft 이상, 시정 3 mile 이상이어야 함.
- Visibility (USA) : The ability, as determined by atmospheric conditions and expressed in units of distance, to see and identify prominent unlighted objects by day and prominent lighted objects by night. Visibility is reported as statute or nautical miles, hundreds of feet or meters.
* a. Flight Visibility - The average forward horizontal distance, from the cockpit of an aircraft in flight, at which prominent unlighted objects may be seen and identified by day and prominent lighted objects may be seen and identified by night.
* b. Ground Visibility - Prevailing horizontal visibility near the earth's surface as reported by the United States Nation Weather Service or an accredited observer.
* c. Prevailing Visibility - The greatest horizontal visibility equaled or exceeded throughout at least half the horizon circle which need not necessarily be continuous.
* d. Runway Visibility Value (RVV) : The visibility determined for a particular runway by a transmissometer. A meter provides a continuous indication of the visibility (reported in miles or fractions of miles) for the runway. RVV is used in lieu of prevailing visibility in determining minimums for a particular runway.
* e. Runway Visual Range (RVR) : An instrumentally derived value, based on standard calibrations, that represents the horizontal distance a pilot will see down the runway from the approach end; it is based on the sighting of either high intensity runway lights or on the visual contrast of other targets whichever yields the greater visual range. RVR, in contrast to prevailing or runway visibility, is based on what a pilot in a moving aircraft should see looking down the runway. RVR is horizontal visual range, not slant visual range. It is based on the measurement of a transmissometer made near the touchdown point of the instrument runway and is reported in hundreds of feet. RVR is used in lieu of RVV and/or prevailing visibility in determining minimums for a particular runway.
1. Touchdown RVR - The RVR visibility readout values obtained from RVR equipment serving the runway touchdown zone.
2. Mid-RVR - The RVR readout values obtained from RVR equipment located midfield of the runway.
3. Rollout RVR - The RVR readout values obtained from RVR equipment located nearest the rollout end of the runway. - Visual Approach (ICAO) : An approach by an IFR flight when either part or all of an instrument approach procedure is not completed and the approach is executed in visual reference to terrain.
- Visual Approach (USA) : An approach conducted on an instrument flight rules (IFR) flight plan which authorizes the pilot to proceed visually and clear of clouds to the airport. The pilot must, at all times, have either the airport or the preceding aircraft in sight. This approach must be authorized and under the control of the appropriate air traffic control facility. Reported weather at the airport must be ceiling at or above 1,000ft and visibility of 3 miles or greater.
※ Introduction To Jeppesen Navigation Charts For Air Carrier Operations (5 AUG 22) 해석
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