- Incerfa : 불확실 단계를 나타내는 약어.
- Independent Parallel Approaches : 인접한 활주로 중심 연장선상 항공기간의 레이더 분리 최저치(radar separation minima)가 규정되어 있지 않은 평행 또는 준 평행 계기활주로에 행하는 동시 approach.
- Independent Parallel Departures : 평행 또는 준 평행 계기 활주로에서 행하는 동시 departure.
- Initial Approach Fix (IAF) : 해당되는 경우, initial segment의 시작과 arrival segment의 끝을 나타내는 fix. RNAV application에서 IAF는 일반적으로 fly-by waypoint임.
- Initial Approach Segment : Initial approach fix와 intermediate approach fix 또는, 적용되는 경우 final approach fix나 point 사이의 계기 접근 절차의 일정 부분.
- Instrument Approach Procedure (IAP) : 장애물로부터 일정하게 보호되어 initial approach fix 또는 해당되는 경우, 정해진 arrival route의 시작 지점으로부터 착륙이 완료될 수 있는 지점까지 (만약 착륙이 완료되지 못할 경우, holding 또는 en-route obstacle clearance criteria가 적용되는 지점까지) 비행 계기를 참조하여 행하는 미리 정해진 일련의 기동 절차. 계기 접근 절차는 다음과 같이 분류됨.
- Non-precision approach (NPA) procedure. Lateral guidance는 이용하지만 vertical guidance는 이용하지 않는 계기 접근 절차.
- Approach procedure with vertical guidance (APV). ICAO Annex 10의 precision approach 기준을 충족하지는 않지만 course와 glide path deviation 정보를 제공하는 항법 시스템에 기반한 계기 접근 절차(때로는 "semi-precision"이라고도 함). APV approach에는 Baro-VNAV, LDA with glide path, LNAV/VNAV and LPV 등이 있음.
- Precisioni approach (PA) procedure. 운영 category에 따라 결정되는 minima를 가지며 정밀한 lateral 및 vertical guidance 이용하는 계기 접근 절차.
※ Note : Lateral 및 Vertical guidance는 다음 중 하나에 의해 제공됨을 의미함.
- 지상 항법 시설 또는,
- 컴퓨터로 인해 생성된 항법 데이터
- Incerfa : The code word used to designate an uncertainty phase.
- Independent Parallel Approaches : Simultaneous approaches to parallel or near-parallel instrument runways where radar separation minima between aircraft on dajacent extended runway centre lines are not prescribed.
- Independent Parallel Departures : Simultaneous departures from parallel or near-parallel instrument runways.
- Initial Approach Fix (IAF) : A fix that marks the beginning of the initial segment and the end of the arrival segment, if applicable. In RNAV applications this fix is normally defined by a fly-by waypoint.
- Initial Approach Segment : That segment of an instrument approach procedure between the initial approach fix and the intermediate approach fix or, where applicable, the final approach fix or point.
- Instrument Approach Procedure (IAP) : A series of predetermined manoeuvres by reference to flight instruments with specified protection from obstacles from the initial approach fix, or where applicable, from the beginning of a defined arrival route to a point from which a landing can be completed and thereafter, if a landing is not completed, to a position at which holding or en-route obstacle clearance criteria apply. Instrument approach procedures are classified as follows:
- Non-precision approach (NPA) procedure. An instrument approach procedure which utilizes lateral guidance but does not utilize vertical guidance.
- Approach procedure with vertical guidance (APV). An instrument approach based on a navigation system that is not required to meet the precision approach standards of ICAO Annex 10 but provides course and glide path deviation information (sometimes referred to as "semi-precision"). Baro-VNAV, LDA with glide path, LNAV/VNAV and LPV are examples of APV approaches.
- Precision approach (PA) procedure. An instrument approach procedure using precision lateral and vertical guidance with minima as determined by the category of operation.
※ Note : Lateral and vertical guidance refers to the guidance provided either by:
- a ground-based navigation aid: or
- computer-generated navigation data.
※ Introduction To Jeppesen Navigation Charts For Air Carrier Operations (5 AUG 22) 해석
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